Jennifer Lawrence és Chris Pratt közös romantikus scifijét elég sokan megbillogozták, hogy az Utazók egy az egyben olyan, mint egy űrben és persze a jövőben játszódó Titanic. De ez egy baromság. Itt van pár dolog, ami bizonyítja, hogy még csak köszönő viszonyban sincs a két film. Vagy nem annyira egyértelmű a hasonlóság.
- Csak egy ember hal meg benne. És ő sem azért, mert nem fért fel a csaja mellé arra a rohadt deszkára.
- Nincs benne a Fantom, Billy Zane.
- Egy idős néni sincs, aki úgy kibaszna egy komplett kutatócsoporttal, hogy az éjszaka leple alatt beledobja az űrbe azt az öklömnyi gyémántot, aminek a megtalálására tették fel az életüket.
- Nincsenek utolsó pillanatig is hegedülő zenészek, akiknek megtiszteltetés egymással játszani.
- Ja, és nem hangzik el milliószor a vészjósló mondat, hogy "Ez a hajó elsüllyeszthetetlen." Persze mondtják helyette, hogy "A hibernálóágyak tökéletesen mőködnek. Soha nem romlottak el."
Jó, az Utazók tényleg egy hajón egymásba szerető szegény fiú és egy gazdag lány története. Oké, a jéghegy itt egy bazi nagy meteor, ami végül eléggé szétcsesz mindent, de az ütközés nem emberi mulasztás miatt történik, mert az árbócon őrt álló kadétok épp Rose és Jack smárolását kémlelik az óceán helyett, hanem azért mert nem elég erős a pajzs. A hajó nem süllyedt el, nem kellett hibernált embereket az űrbe lőni, hogy legalább az asszonyok, a gyerekek és a gazdagok túléljék a katasztrófát és eljussanak a remény földjét szimbolizáló Homestead II-re.
Bár, amikor Jim kivitte Aurorát űrsétára, az olyan volt, mint amikor Jack megtanította Roset tüdőből csulázni.
Ha már nagyon hasonlítgatni kell, akkor akár az Elfújta a szél is lehetne, vagy a Casablanca, vagy a Számkivetett. De egy kicsit A szerelem hálójáb@n, mert ugye abban az van, hogy Tom Hanks egy nagy könyves multiként ki akarja semmizni Meg Ryan sarki könyves kuckóját, álnéven emaileznek, ott nem ismerik egymást, de amikor személyes randin találkoznak, akkor lehull a lepel, kiderül, hogy az addig online világban ismert cuki faszi a könyvmágnás faszparaszt, aki ki akar a nővel cseszni. Jim is addig volt jófej Aurora szemében, amíg meg nem tudta, hogy a fickó szándékosan ébresztette fel, mert annyira magányos volt. De amire a leginkább ráhúzható, az az Édes November, amiben a haldokló Charlize Theron egy hónapra magához veszi Keanu Reevest, majd miután fülig szerelmesek lesznek, kiderül a betegség, letelik az ominózus egy hónap, akkor Keanu már hiába kepeszt.
Ha nem olvastam volna kritikákat az Utazókról, akkor se érezném átverve magam. A film egyértelműen vezeti a nézőt a romantikus filmek sablonos vonalán. Az előzetesek alapján inkább scifinek kellett volna lennie, és lehetett is volna. Már az is abba az irányba vitte volna a cselekményt, ha a harmadik ember felébredése nem merő véletlen, hanem Arthur, a bármixer androidnak álcázott öntudatra ébredt mesterséges intelligencia műve. Illetve a csajom szerint az lett volna a legjobb, ha eleve Arthur kelti fel Jimet, és ő szórakozik a maga által megcsinált kis emberkísérleten. Ez ott meg is villanhatott volna, amikor elárulja Aurorának, hogy Jim keltette fel. Véletlen lett volna? Arthur csak az androidok érzéketlenségével pusztán csak tényt közölt vagy direkt kotnyeleskedett bele, fecsegett össze-vissza, mint egy szarkavaró csapos?
Lehetett volna jobb is, felőlem 180 percig is tarthatott volna, mint a Titanic, akkor is megnéztem volna, sőt, most is megnézném kétszer egymás után, mert ez így volt jó. Az Utazók egy fasza kis romantikus kalandfilm, némi drámával. Amúgy a műfaji besorolása (Adventure, Drama, Romance) is pont ennek a háromnak az egyvelege.