Magyarósi Csaba és Mesterházi Dávid visszatérnek a képernyőre - jézus, mekkora sablon. A Discovery teret ad a sajátgyártásű magyar cuccoknak, így folytatódik az Attraktor, csak már Xtractor néven. A régi új, vagyis új régi műsor kapcsán kerestük meg Magyarósi Csabát, aki készséggel válaszol pár kérdésünkre, hogy mikor lesz a premier, meg mitől lesz más, meg ilyenek.
Mikor lesz a premier?
Magyarósi Csaba: Annyit már leírhatok, hogy március közepén, szóval nagyon közel van a premier, kevesebb, mint három hét. (Azóta kiderült, hogy 15-én lesz a prömier.)
Miért Xtractor? Miért nem maradhat Attraktor? Azért, mert utóbbi egy Indexes cucc, előbbi meg már teljesen független, abszolút sajátgyártás?
MCs: Igen, ez tök saját. régen az indexnél teljes szabadságot élveztünk, lényegében ketten készítettük Dáviddal, kézműves websorozat volt. amikor tévére mentünk, kaptunk egy nagy stábot, emiatt lényegesen profibb lett a megjelenés, a vágás, a műsor felépítése, de sterilebb is lett a végeredmény. éppen ezért az új évadban megpróbáltuk egyesíteni a régi, webes jellegzetességeket és a tévés előnyöket: megint kicsi a csapat, három fő az operatőrrel, szóval manufakturális körülmények közt reszeltük, hegesztettük, ácsoltuk a koncepciót, mert rájöttünk, hogy ez a műfaj csak így szerethető, életképes, de közben nagyon odafigyeltünk arra, hogy a műsor íve, zenéje, képi világa profi legyen.
Miben fog különbözni az Xtractor az Attraktortól?
MCs: A webes és a tévés sorozat szerelemgyereke lesz. hangulatában a netes sorozatot idézi, ami azt jelenti, hogy lényegesen bevállalósabb és karcosabb lesz, mint a legtöbb tévéműsor: ha kiderült egy bemutatott eszközről, hogy béna, azt elmondjuk a kamerába, ha elfelejtjük a szöveget, azt nem feltétlenül vágjuk ki, amikor valamin kiakadunk és emiatt elkezdjük bokszolni a világ legnagyobb utasszállítójának az első osztályú mosdóját, az is marad. a lényeg, hogy a bénázások ne legyenek öncélúak, csak őszinték. ez a lényeg: a tévés sorozatokhoz képest az xtractor nagyon őszinte lesz, miközben megjelenésben nem marad el azoktól. és az önfeledt ökörködés közben persze bemutatjuk a világ legérdekesebb gépeit úgy, ahogy azokat még senki sem látta, bejutunk titkos helyekre és rengeteg információt is közlünk, mert ez a sorozat lényege. nagyon odafigyeltünk az értékes tartalomra is.
Hány részes lesz az évad?
MCs: 10 részes, ami 5x2-es blokkokban megy le.
Egyéb hangzatos infók?
MCs: Beutaztuk Európát Németországtól Lengyelországon át egy rakás helyszínig, voltunk New Yorkban, ültünk a világ legfélelmetesebb csapatszállítójában, a Bradley-ben, bejutottunk a csodálatos A-10-es csatarepülőbe, utaztunk kelet-európa leggyorsabb vonatával, ami 293-mal is tud száguldani, bejutottunk az utasszállítók olyan részeire, amiről nem is hinnéd, hogy léteznek, bezúztuk egy A-380-as pilótafülkéjének a tetejét, eltörtük forgatás közben a kezünket (nyilván belekerült az adásba), minden gombot megnyomtunk, minden kart elfordítottunk.
Az elmondottak alapján csak várni lehet a How Stuff Works?-be oltott Extreme Machines egy jóval emberibb és fogyaszthatóbb, és persze szittya magyar mutációját, az Xtractort.
Premier: március közepén a Discovery Channel műsorán.